lördag 23 januari 2021

jag fann dig


 kommer ihåg när du stod och förberedde min medicin 

hur du hjälpte mig med tabletterna som jag , spotta ut

förlåt 

ville inte spy ner dina arbetskläder 

hur du hjälpte mig torka mig runt munnen

med dina händer 

det kändes så fint , nästan intimt 

hur ömtåligt det var en dröm 

en levande poem

hur du vart min make up artist 

hur vi stod där och pratade om convid 

hur man skulle dejta nu men jag hela tiden deja , du 

varje alarm signal var en dejt in karantän 

och en potentiell pojkvän 

för jag såg livet i ett nytt ljus 

hans röst var så annorlunda

 och jag minns hur han titta på mig när jag vann 

tipsrunda  , sympatin byttes ut till vishet

och jag vet att det kanske är lätt att vinna på äldrehemmet

men för någon som jag , det händer inte varje dag

jag  vinner första pris - eller kanske jag gjorde  det 

när jag övervann döden och fann glädjen och glöden 

jag fann den i dig 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar