tisdag 30 november 2021

Gästhemmet

 hur du fick mig tappa min balans

och falla ur min rullstanstol 

för du fick mig ur ruljans 

du, tog mig upp som en kaffe kopp 

fick mig känna mig som en kitty katt 

och fast jag var flintskallig

hur du inte dömer den som lätt kan bli utdömd 

när du vet att jag lever som livstidsdömd 

med min sjukdom , fången i min kropp 

och har social fobi för människor ignorans 

när de egentligen ska leva som de lär 

men jag visste det var en anligen jag i din karaktär, kär 

för du har tolerans och tålamod 

och jag visste de var anledning varför jag uppstod 

hur du har en aura av hjältemod 

och jag vet du kommer bli en perfekt doktor  

för jag har sett dig på jour 

hur du arbetar, verkar och hanter dina patienter 

och jag är så glad att jag blev en av dem 

för ärligt talat du fick det kännas mer som ett gästhem

än ett ålderdomshem vilket jag gillar 

speciellt när man är omringad av snygga killar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar