fredag 22 januari 2021

vuxenpoäng

han fick poäng när han hindra mig från falla isär 
hur han plockade upp mig så lätt , som jag var hans katt 
kommer ihåg fan vad han är vuxen . hatar denna kalufsen
hur du tyckte jag var sött där jag satt i min rullstol 
låt mig förklara  , du bryr dig inte inte om skönhetsideal
och har älskvärd moral 
kommer ihåg hur du blev min makeup artist 
och alla andra blev statister  ,  du klädde med omvårdnad 
jag klädde mig med rodnad 
och visste när du hjälpte mig med klänning 
hur du sa jag såg fin ut när jag kände mig så ful
hur du gjorde stället så kul , jag skulle tagit med dig hem
men det var fel på timigingen men du gav mig 
början på boken 
jag vet jag är tjejen som inte fixar grejen
men kärlek men vad för vad gör det 
när allt är en lek 
ja , jag lever dagen , skriver om det jag inte fattar nåt om
men respekterar lagen , hatar att jag inte kan ta en kaffe 
men jag delar gärna på en , kudde
drömmer om dig då och då 
och evigt tacksam att du lätt mig gå 
har tänkt ibland när livet är grått
till den enda killen som fått mig , vått 
har även plockat ut , vår låt 
och jag fattar inte att att hjärta kan falla så akut 
men ,  tiden gick och var  glad jag inte hamna i himlen 
i och för sig , när jag föll för  dig från rullstolen 
var det som jag hörde änglar och fioler 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar