tisdag 19 januari 2021

klocka killar , tack


allt jag kunde känna när jag var mellan himlen och helvetet
hur jag stråkarna från änglakören och sången  från pojkarna
minns hur mamma berätta om hur hon hitta mig liggandes på golvet
ett av tusentals anfall , ring till ambulans och grannar för en gång skulle hjälpte till
tack för operationen gick som jag vill ,  jag kommer ihåg vakna upp på NIVA
så tacksam över att få leva men var hade min röst tagit vägen och behövde lära mig , skriva
på nytt - kommer ihåg hur sofia pratade musik och kolla mitt instagram , hur martin gjorde hemvård och retades med mig om min music smak , hur jag var fascinerade av jockes arm men mer av , han som såg ut som zedd men hette kristian ( praktiskt taget en copycat ) hur jag fann ett hem under pandemin och minst av allt , hur det blev vi på ålderdomshemmet , och minnen som dessa -    värmer  , hur du styr ihop mig , nål och tråd men det var christian som kom och gjorde , stordåd 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar