torsdag 21 januari 2021

yatsy

 jag föll ur rullstolen

och var fan vad pinsamt

du plockade upp mig 
var min stylist
och makeup - artist 
har alltid varit en sak 
på min bucket-list
den enda som sett min bak
det var ganska fint , intimt
... typ perfekt 
ja jag kommer ihåg hur du sprang
med mig till mitt rum 
som en  go cart genom korridoren
hur jag kände du var värsta fartdåren
men klokaste och visaste jag någonsin
mött , ja du måste vara en sagoprins 
hur du hjälpte mig mig med medicin
och när jag spydde upp 
tvätta du mig runt 
kommer ihåg alla skor du köpte 
hoppas du får tid att gå ut ,löpa 
hur vi spela spel 
det var väl där vi vart vänner 
säg att du aldrig försvinner 
jag är flickan med tusan diagnoser
och under om du är inne i mig 
som en nål och skriker av njutning
av alla minnen , du är så femonal 
och jag minns hur jag åkte 
som en fart dåre
hur du hällde up en sup 
brustablett och hur jag alltid fick den upp
du tvätta mig runt mun och sa att det var lugn 
hur vi satt och spela yatsy och allt jag var 
tänkte på damn , isnt this crazy 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar