måndag 25 januari 2021

Guldglimpen

ingen kommer rädda världen 
men jag har funnit guldgripen
i den här bloggen  
och du vet allt om mig 
enligt loggen 
ja , minns dig runt hörnet 
hur jag ramlade in 
som jag var föll 
hur du alltid hade koll 
tog tempen och mätte upp 
mina mediciner som jag bara spydde up 
hur du torka bort , syran 
ja du kommer bli bästa syrran 
utan dig var jag ingenting 
men du gav mig läkemedlet 
botemedlet 
och jag minns dig bara med värme
allt på karantän , kunde vara värre 
hur jag hatade det i början 
all , ramla i din famn 
men du blev min hamn 
som jag kände mig trygg 
när livet var så otryggt 
så jag håller fast vid dig 
kommer ihåg mig ? 
flickan med bloggen
jag vet det är tusentals om dom
men jag gillar mest att skriva om killen med loggen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar