måndag 22 november 2021

sötare än konfekt

det är inga bagateller , men du  målar världen i akvareller - med pasteller , hur jag bländas av att se in i dina ögon , djupa och kloka som om de gömmer en hemlighet som bara du vet men jag vet något du inte vet , och det är att jag förmodligen kommer locka ut den bara jag får tillfälle . Jag gillar hur vi möttes på det ställe som blivet vårt ställe , jag kan inte gå där - vet inte om jag får det och jag hatar när jag måste undersökas av doktorn med risk att stöta på dig , alla vet ju att jag gillar dig och hatar att jag aldrig mer ser dig . men kommer ge dig tid för studier , kommer ge dig det du behöver alla vet ju det aldrig komma vara , över så länge jag skriver om dig och jag kan inte sluta , för jag behöver dig ! platonisk eller ensidigt , bryr mig inte så mycket när jag fattat mitt tycke , jag vet vem jag vill ha , kanske du bara en person jag ser framför mig som vore perfekt men i mina ögon du är sötare en konfekt 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar