fredag 3 december 2021

dina vänner är mina vänner

  

började skriva för jag inte ville glömma

ironiskt nog kan jag nu inte dig, glömma 

redigera minnen , spara dig i ett usb minne 

för du är den enda jag vill ha kvar , Krille

försökte sudda bort dig men du kröp inom min epilepsi

där ingen annan varit och jag kommer ihåg hur jag va så tafatt 

runt dig , stammande och hur du hjälpte mig hitta orden 

hur jag låg och lyssnade på radion hela natten

och en halv timme innan du kom var sömnig

men vetandes av att du skulle på besök 

även om det bara var för att ge mediciner

men jag för fan , spydde upp i dina händer

det brukar menas att man är vänner  

ja menar det är vad jag hört 

hur du kom in och satte sig på knä

hur jag blunda så hårt jag kunde 

för jag kunde i tro vad som hände

kunde drunkna  i dina blå ögon

men det var din ljuva röst 

var det som tog ett tag i mitt bröst 

och förlåt krille men du är bättre än jag 

på social etikett och jag hör dig i varje sång

du gjorde livet i pandemin till ett dansgolv

och jag vill inte gå hem

efterfest hos mig

ta med dig alla du känner





 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar