måndag 6 december 2021

Niva till Garnisolen


jag brukade känna mig så osäker i den där 
jävla epileptiska hatten 
men du strök mig som katten 
har aldrig känt det för 
och jag kommer ihåg jag trodde killarna på Niva 
var bäst för räddat mitt liv ( en kille hette Kristian ) 
och han var en kopia av dj zedd 
så när jag vaknade upp ur min koma 
vart jag riktigt rädd 
det var en kille som jag öva upp styrka med
armbrottning och det var martin
och jag gillade honom mest 
för han investerade sig i patienterna mådde 
deras fritids intresse och han och jag hade en viss
del av musik intresse men inte allt 
jag kommer ihåg hur jag börja studera allt 
göra små historier och fortsätta på garnisonen
jag kommer ihåg vad rädd jag var 
för och få reda på om jag testat positiv för covid
och jag minns hur jag vart övervakad , kontrollerad 
som jag gjort något dumt och hur den enda sjuksjökerskan 
som våga träffa mig kommer jag inte håg namnet på 
men jag kalla henne bumbi björnen för hon hade tofsar i öronen
efter ett var det dags för mig att komma till stället jag fasat för 
trott att det är här all människor kommer för att dö 
men du fick mig leva , ironiskt 
ja Garnisonen , var magisk och  perfekt 
speciellt för mig att hitta min , lyrik 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar