fredag 8 januari 2021

till min helliden prins


jag var prinsessan i dikten

du var pojken jag fann i diken

vart min heltiden prins

och jag skrev dikter i mina sms

mina ord är poesi , ett hopp om att det ska bli vi ?

jag var drottningen där och du var än perfekt karktär

men jag var ung , dum och full av liv  

 och totally totally , kär 

undrar hur du mår och lyssnar till Plurra ibland

mest av allt , kommer jag ihåg ligga i din famn

det var du och jag mot världen 

men du  drog och jag förstod

en del av jag ... dog

krossad och sviken av livet

tog det för givet

att alla finner någon tillslut

var det inte så det sa 

och varför vara osams 

när vi hade det så bra ? 

men du fick mitt hjärta brista 

men det tog ett tag att utbrista 

i blomster och nu är jag redo för att bli kompisar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar