torsdag 10 december 2020

mamma


ja låg i respiratorn 
kommer ihåg att du höll min hand
ja jag hörde en röst som gav mig tröst 
hur du sa till mig över ge mig 
inte , jag kommer ihåg att dina tårar 
vart mina styrketårar 
det ger mig kalla kårar 
när jag tänker på vilken bra moder 
du är , som har givit upp av ditt liv 
för att bära mig när jag inte kan
jag ser en ängel som förtjänar  allt 
hur kan en hand vara så varm 
hur kan jag fått  en sådan underbar famn 
när allt gick i knas , livet gick i kras 
du var där och stannade när alla gick 
tack gode gud att det är dig jag , fick 
förlåt för mina tonårs rebell 
stod ut med allt , tonårs gnäll 
du var den enda som förstod 
hur mycket det tog 
att leva med mina krämpor 
smärtor 
hur skulle jag leva utan dig 
men bättre frågan 
hur kan du leva utan mig ? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar