tisdag 15 december 2020

sudda jag ut dig eller kommer du ihåg mig


tio män omkring mig 
jag vet inte riktigt vad som har hänt 
minnesförlusten ledde mig hit 
ålderdomshemmenet som skrämde mig i b
men dina ögon tröstade mig i mörkret 
jag kommer ihåg hur du letade efter min ögonmask 
hur du hade den perfekta sekvensen för mina öron 
tvättade och tog fram kläder från garderoben 
hur du sminkade mina läppar 
om du bara visste hur bra det känns att få sånt bra omhandtagen
när man är intagen och jag ville inte att du skulle bli indragen 
i mina dikter men du är perfekta personen , fylld av sympati 
empati och jag kommer hur jag föll för hans ögon som glimmade 
som dior , je dior - från min rullstolen på rekylen och han utbrast i herregud 
han kändes so sval och hade en cool attityd , ärligt talat jag trodde du var redan an karaktär 
jag skrivit , för du var för bra för att vara sann och suddade jag ut dig eller kommer du ihåg mig 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar