torsdag 31 december 2020

TACK för att jag fick leva


jag kommer ihåg hur jag låg på Niva 
undrade om var det här slutet leva
hur jag kom in på akuten 
drygt 10 personer var omkring 
inte visste jag att detta skulle
 bli mitt personliga krig 
hur jag kämpade för min överlevnad
och inte visste jag hur mycket kraft jag hade 
jag kommer ihåg allt som mamma sade 
hur hon önskade mig att jag skulle komma tillbaks 
trots att jag var i koma , det kändes som jag var neddrogad 
hur hon alltid var där när vaknade , och alltid satt där och pratade 
hur vi  kramade våra händer , och hon alltid stod alltid upp för min rätt
jag är är så tacksam för det 
att jag fick ett år till att leva 
tack , mamma , sjuksköterskorna på niva 
akuten och grannarna som hjälpte till 
ja jag kommer alltid vara tacksam till niva
men mest till cbristian 
som fick mig lusten , att skriva 
 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar