torsdag 10 december 2020

pojkar och män


jag kommer ihåg hur jag föll 
ur rollstollen där på garnisonen
när jag såg såg vem som skulle ta hand om mig 
från den dagen du vart solen sedan du tog hand om mig
hur du väckte mig med rätt frekvens 
vacker på ytan men insidan hade all dess elegans 
som visste hur man skulle hantera någon med en sjukdom 
ja när är  liten trodde man visste allt men nu är jag smartare 
och förstår jag skillnaden mellan mellan pojkar och män 
jag kommer ihåg att jag föll från rullstolen 
 föll rakt in dina ögon , drunknade i empathy 
med ett hjärta av sympati som förstod min epilepsi 
ja , kommer ihåg hur jag föll ur rullstolen 
när du kom in där på garnisonen 
du vart min plats i solen 
när livet var ganska dystert 
jag såg det lilla bli vackert 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar