tisdag 27 juli 2021

the people at niva

 jag låg på NIVA , visste varför jag kom in 
 hur jag kom in likt en ambulans
 här lärde jag att livet är inte en dans 
 men de bästa personerna har ett hjärta
 som suddar bort all smärta 
 hur jag låg i koman i en månad 
 vaknad och fatta att jag lever på lånad 
 tid . det var här jag börja ta mig i kragen
  hur jag var alldeles mottagen av att kämpa för antagen 
  luft , kippar efter luft , in ut och åka in ut på röntgen
  folk bar men kroppen bara kändes så tyngd 
   något höll mig tillbaks , mamma satt på samma plats 
    varje dag , pratade med mig för de sa jag kunde höra 
    och newsflash , jag gjorde - lade märkte till allt 
    en dag vakna jag , men kunde inte prata 
    behövde träna på det ett tag med en tratt i halsen
     när jag blev klar med det ringde jag mamma 
     hon hade grått i halsen
     trodde att hon aldrig skulle höra min röst igen 
      sedan tränade jag mycket med balansen
       sitta upp och jag brukade lyssna på musik då 
       jag hade inga andra patienter på min avdelningen 
       och sjuksköterskornas älska min musiksmak 
        det var här jag mötte MARTIN 
         Jag hade armhävdningar med honom 
        det vart vår rutin 
         och sofia , hjälpte mig med talet genom att jag berätta om  mina resor 
        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar