söndag 18 juli 2021

bokslut

 vi träffades när jag åkte in med en ambulans
på hans jobb , först tyckte jag såg en snobb
men sen så jag en liten grabb som funnit sin dröm 
hur han gled från höger  till vänster 
men hade alltid tid med hans vänner 
ja , förlåt för jag dömde ut dig för snabbt
du är jag bara en kamrat 
vet du hur mycket minnen jag har av dig 
kära och det var är ära att hålla dig nära 
du är den enda som har mitt hjärta 
fått bära like kläderna du noggrant plockade ut
hur målade mina läppar som ett påskägg
och hur du hade påbörjan av ett , skägg 
ja hatade att säga hej då men visste jag vad tvungen att gå
men kom ihåg mig som flickan med drömmar om att bli poet
jag har alltid undrat om jag är ful för hans vänner 
men vad dom än säger , jag vet att du av mig bra bokslut 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar