tisdag 5 oktober 2021

guds sändebud

 jag minns det som igår , men jag livet - går men allt jag vill är stanna kvar här , är det så här det känns att vara kär ? han påminner om en hipster , undra hur många flickor han bakom min rygg , kysser ? allt jag kunde tänka på när jag egentligen skulle sova , du är överallt men ingenstans . kramen innan corona slog ut och men tillsammans med dig var livet , allt förutom övergivet . kommer ihåg hur jag såg dig första gången , tappade balansgången och föll ur rullstolen , hur du gled in - skred in som en riddare i dina blå uniform , hur du lade händerna där , hjälpte mig upp i sängen och hur du hindrade mig falla itu . hur jag satt i hörnet med min padda , önskade att någon skulle komma och rädda mig från all tristess , hur jag utrycker mina känslor så jag nästan får besöksförbud men de fattar inte att jag Guds Sändebud who said i wore an keeper , when i wore dancing with the  Devil . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar