måndag 25 oktober 2021

måste jag dö innan jag ser dig igen

 du är en levande sagofigur , myten bakom mannen bakom masken , hur du fick mig på en flygtur , hur jag blev ditt lilla kräldjur - hur du plockade upp från marken , när jag kravlade på marken , hur du kom in som skyddsängeln och blev bästa vännen . du sa inte mycket men ändå fatta jag ett tycke , jag antar det var kemi - när det vart någorlunda , vi ? hur du gjorde livet till ett diskotek , hur du var stoltheten i ålderdomshemmet , hur jag grät tårar för att jag skulle vara instäng med dårar , men den ända dåren var jag som dömde ut det här stället för snabbt och vart kär i en kille som jag knappt , kände - men ändå , vet allt om för han är kioskvältare , kommer så väl hur vi satt och spela spel , hur du sa jag kunde vara i ditt team : ingen väljer mitt lag - så det var typ , yatzy  - jag behövde inte ens vinna för jag visste jag redan vunnit dig , nu följer du med mig ut - så länge jag skriver om dig finns du i mitt liv , hatade att behöva komma , hatade att behöva gå - hur ska jag dig nu , nå ?  måste jag nästan dö för träffa dig igen , jag vet jag inte är din flickvän men jag är väl en vän ? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar