måndag 18 oktober 2021

MINNEN


så vår första dejt var på ålderdomshemmet
jag gillar hur du hjälpte mig upp från golvet
hur mina muskler var för svaga 
men du hade medicinen och fick benen , laga
hur jag gick , meter - kändes som kilometer 
i korridoren , i samma jävla ekorrhjul 
hur jag satt vid dig i hörnet , runt hörnet
där jag bor 
hur du drack ditt kaffe , hur du laga min mat 
tekniskt sätt , det var en dejt 
min första ( förmodligen enda ) 
när jag ramlade ur rullstolen ,  hur jag tappa kontrollen 
hur jag vart chockad av du såg ut som värsta supermodellen 
söt som karamellen , hur du passar perfekt för att jobba på serviceställen
men jag vet du har högre ambitioner , hur du vart min hjälp - och omsorg
och att lämna dig var något jag aldrig men igen , jag har dig i mina minnen 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar