onsdag 26 maj 2021

du är mitt kinderägg

 har aldrig haft det som det där
om jag var kär ... 
jag vet inte riktigt 
allt jag vet att du fick mig känna mig så viktig
har alltid försökt att sudda bort  min sjukdom
min dödsdom , hur jag varit det svarta molnet i rummet
ingen som förstår , fan vad jag hata mina tonårs år 
hur alla gick på fester jag aldrig vart inbjuden på
den ända inbjudan jag fick var till sjukhuset 
bitterljuvt och han hade röst som sammet 
det var perfekt  
 hur du fick varje defekt 
 va jut det , perfekt 
 målade mig som ett kinderägg 
 och hur du satt där på min säng 
 även om det bara några minuter 
 du vet jag kom i himlen 
och hur jag kräktes upp medicinen
 i dina händer men du dömde mig inte 
 bara torka mig runt munnen och då viste jag
 vi var vänner  ,visste du att du har finare ögon 
 än varje stjärnhimmeln och varje gång jag tittar i dem
 får jag svimmel  , vaklar och ramlar famlar men vet du är där 
 som ett  säkerhetsnät och man lär sig med erfarenhet
att ibland är kärlrk värre än vänskap  
så allt jag begär är ... gemenskap 
i en värld som splittras sönder
blöder
är det skönt att ha en trygg punkt 
om bara för en stund 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar