onsdag 26 maj 2021

Bättringsvägen


 jag föll ut över rullstolen och in i dig 
 och du plockade upp mig när jag låg på marken
 strök runt där på ålderdomshemmet som katten
 mystisk , poetisk och lyrisk 
 ja , jag vet hur du vill ha ditt kaffe , vet du hur jag tar mitt ?
att jag kan göra en rolig stund av en tråkig 
och hur jag älskade sitta i hörnet med musiken 
när man lever med en sjukdom så svår 
lär man sig att hantera den 
och man lär sig vem som är vem 
jag vet att jag är svår att leva med
men saken med mig är jag en lyckans smed
men ibland behöver man hjälp av någon annan 
och då kom du på din ridande häst 
som en prins och de existerar bara i böcker
men du gjorde mina dikter till sagböcker 
och jag älskar att du valde denna vägen 
och hjälpe mig på bättringsvägen 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar