lördag 29 maj 2021

värsta galoppen

 jag är så glad jag mötte er på ålderdomshemmet
 var lite tveksam i början men nu tror  jag hittat hem 
 eller till the full house , because that was i like to call us 
  hur jag var rädd för 95 åriga människan eller nått 
  men jag vet hur gamla människors ska tas 
  eftersom jag tog hand om min mormor back in the days 
  till slut grow den äldre damen på mig när jag satt och rita av henne
  är inte den bästa men hon vart glad för det porträttet 
  och med tiden lärde jag det är bra att godo se de gamlas behov
  det vart nästan som en reinkarnation in henne , for i vissa stunder
   så jag själen av min mormor , mindes att alla behöver support 
  bara så svårt når omgiven givit typ upp 
   
 hur hon fann fel  i allt , undrade när hon skulle få se sin son 
 eller tala med sin bortgångna make , hur hon inte visste var hon
 var men alltid hade svar på tal , ja jag saknar även hur hon sprang 
 längst korridoren , snabbaren än blixten , kan knappt hålla ryggen uppe
 gammal men ingen att räkna  ut , hur hon springer där med rullstolen
 värsta galoppen 
 får mig känna mig ganska lat här i rullstolen 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar