tisdag 25 maj 2021

Dedikerad




 jag tyckte jag kräktes upp orden 
men kanske jag egentligen aldrig 
sa dem 
hur du fick mig över 
det var när du blev min karaktär 
jag tänkte släppa när jag gick ut 
men vart alldeles för kär i 
och svor hela vägen hem 
 fan jag tror har fått en vän 
... i den här  christian 
det var längesedan 
så jag känner inte rikligt igen dem
men nu har jag bestämt att du är en
 du gjorde magi av av kaoset 
och jag hoppas vi kan ses på diskos 
 efter allt detta , ja jag föll för dig som 
 en akrobat , en liten hjälplös kamrat
 men du plockade upp mig som en kaffe kopp 
 och jag älskar hur du gav mig några roliga minnen 
 äldredomshemmet , jag kommer inte stå för dina drömmar
men jag kommer dra dig i mina sagoböcker jag älskar hur jag inte på dig blir klok
 och hur du är så jäkla vis det är orättvist - jag trodde det var min " thing " 
men mest älskar jag för du gör det lättare att leva i en tid som pandemin
 ärligt talat , glömde jag bort om den för du var bäst att hänga med 
och jag tycker dina ögon är vackrast , slår varje stjärnhimmel 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar