tisdag 25 maj 2021

som en dejt med ödet


kommer ihåg hur jag om den där Stina 
trodde att det var din flickvän eller något 
hur jag var typ sjukligt svartsjuk över en katt 
att hon fick alla dina kramar och hon va så sött 
jag tror att hon var din kamrat som du höll trofast 
plikttrogen och lojal som en< soldat men jag känner 
dig som en kamrat . doktor student föll för dig 
som i patient , jag kommer ihåg hur livet var piss 
men du gjorde lite mer spännande 
som jag var på en första dejt 
hur du stylade mig inför den , målade mig med läppstick 
ja du hade en förtrollande handtag och jag minns hur jag föll i din arm
men du var så pliktrogen och hjälpte mig upp igen  , och igen
jag vet du kommer bli bäst på vad du vad du vill men jag hoppas du följer drömmen
för sjukhuset behöver mer människor som du , som inte följer strömmen 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar