söndag 16 maj 2021

E4an var början

 fick anfall när jag sluta sexan 
ambulansen kom snabbare än romansen
hörde sirenen någonstans långt borta 
långa dagar blev  längre , hatar den här stämpeln 
sjukhus barn men det var där jag växte , doktorerna vart mitt hem
hur sjuksköterskorna är min ryggraden och skelettet , här 
ja , jag tror jag har blivit kär 
i all omtanke , sympati och empati 
kunde inte se något på e4:an , för jävla ljust och så jävla mycket brus 
från radion , varför stänger ingen av stereon 
jag har tappat koll på hur många gånger brutit benen 
allt jag vet är tjejen som är alltid överlever 
ja du kommer aldrig hitta mina kravlevor 
förra året var jag i koma i en månad 
med två lung inflammationer 
och jag vet vi lever på lånad 
tid , men jag också vet hur att göra det bästa av ens tid 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar