måndag 24 maj 2021

du sudda ut musiken och blev musiken


 hon är så mycket hälsosammare 
 hon är så jävla vackre 
 de säger insidan betyder något 
 men när omvärlden inte förstått 
 det men sättet vi ser på varann 
 får mig tänka är det inte här äkta varan 
 men du försvann , killen som satte mitt hjärta i brann
 och nu ligger jag i askan , måste ta till flaskan  
 ironisk att jag inte kan lämna något som är så jävla magisk
 trodde aldrig jag kunde bli romantisk 
 kanske är det stockolm syndrom hur du hjälpte mig med min medicin
 hur jag föll ut ur min rullstol som en akrobat , hur du kom som en gymnast 
 och plockade upp mig som liten katt , jag kommer igåg allt som - perfekt 
 hur du sudda ut musiken och blev musiken , lyriken - och jag fann poeten 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar