fredag 28 maj 2021

det är något speciellt med åldershem

 är det bara jag som  känner 

det är något romantisk
fantasist
med  ålderdomshemmet
hur alla behandlar de gamla 
försiktigt 
så de inte ska¨, ramla 
men ja famlar rakt i dig 
jag önskar jag kunde vara hel
men du hittar alltid finn fem fel
och jag går hem med typ tusen diagnoser
miljoner mediciner men aldrig en man
men jag har makten att göra dig till mig 
och nu är du här och pratar med med  mig 
hur jag föll ur rullstolen , hoppa upp som katapulten 
in i dina muskulösa armar och hur cool jag tycker du är 
hur jag ringde till mamma och sa jag blivit kär 
vet inte om jag var eller är  
men om man vat halvvägs i helvetet 
jag tenderar att falla i sänghimmelen 
kommer i håg hur skönt det var 
när du satt där och väckte mig 
den dän där morgon så jag hur vackra dina ögon var
vackrare än en , stjärnhimmel 
du vart min oktoberfest , avskedsfest
och jag kommer ihåg hur vi satt i hörnet 
som om vi var gamla och hade kafferepet 

... ja , jag saknar det 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar