torsdag 27 maj 2021

en vän

den här pandemin har varit som en jävla dröm
hur jag fann min  skönhetssömn , trodde jag var 
bortglömd du fann mig där sittandes i en dagdröm 
har fyra garderober med kläder men de jag älskar mest
är mina patientkläder , det mjuka material 
och jag älskar hur ditt hjärta är av pojkväns materiel
hur ett gillande kan få min dag att skinna upp 
" speciellt om det är från dig " 
och jag vet att ditt framtida jobb 
kommer påminna dig om mig 
ja kommer ihåg hur du fick mig , speciell
och jag vet min dagbok mest är full av gnäll
gnäll gnat och tjat men alla lever inte med guldfat 
jag kommer ihåg hur du hjälpe mig skära upp melonen
du fick mig känna en på miljon 
och jag tycker det är roligt jag fann dig på Garnison 
vet du den enda mannen som gjort mat åt mig 
fattar inte varför jag var så jävla rädd för dig
i början , när jag kom 
men till slutet hittade en .....vän 
och tillslut en poem , hur resan gick hem
hur du föll mig längs vägen 
hur du fick mig ta omvägen 
ja vill inte gå förbi huset där du bor 
inte för jag var det är men bara tanken 
på att du är där , freak me out 
men mest av allt älskade jag 
våra 5 minutes of hangout 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar