tisdag 25 maj 2021

jag vart kär i din omvårdnad

 jag kommer ihåg du strök min rygg som en katt 
 hur jag hjulade in  din bröst , hur jag älskar din röst 
 den där dialekten , hur jag föll över dig från rullstolen
 katapulta rakt i din famn  , hur du klädde mig som en stylist
 målade mig som konstnär och hur du smetade mina läppar som ett makeup artist 
ja , jag gillar hur du blev mer en karaktär och jag vet att du var den person , här 
och att jag vart kär på din arbetstid , min fritid - i din omvårdnad 
hur pinsamt det var att ta av tröjan , bli klädd i blöjan
så jävla intimt , men också fint 
på något sätt - ja , ganska perfekt 
hur dina ögon är vackrare en konfekt 
och du luktar som kaffe böner 
hoppas du vet om bra du fick mig känna 
annars gör det nu x


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar