söndag 19 september 2021

akta dig

så producenten blåste mig , igen
var så på och jag alldeles för naiv 
hur du sa saker som fick mig vara vaken
jag gillar inte honom nu , kanske bara lite 
vad jag lärde mig av honom var att i himlen
lyser inga stjärnor , ville blåsa mig på allt 
och jag har aldrig känt ett hjärta så kallt 
är det nu en stjärna släcks och en annan tänds
du gav mig avsmak och inte mer smak 
när jag dig träffa ,  före detta datum 
när du gav mig det ultimatum 
och då såg jag dig för hur den du var skurk från Dunkirk 
som tror du het för att du har erfarenhet men en man 
görs inte av någon som är omogen 
han har karaktär av moral och ära , och likt en soldat du är redo att bära
dem du gillar , och det är sådana killar vi gillar , folk som platsar i min dagbok 
för du tog hand om mig när jag ensam och vilse bland 95 åringar , och du ska passa dig för min fantasi för i den du är alltid min även om du är hennes .  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar