torsdag 25 februari 2021

Astrid Lingrens värld

adressen är Bråkmakaregatan
hur det var du , jag och satan
i astrid lindrinds värld 
det var far och fan
hur du och jag svängde . hängde 
kommer ihåg hur du flängde 
hit och ditt 
du var så problemfritt
top notch och jag minns det soim igår 
hur vi satt där spelade vårt spel
hur du rätta mina stavfel och gjorde mig , typ hel
ja jag var din Ronja , du var Birk 
tillsammans vi gick vilse och viltvittrorna kom
och jag grät o bara ville , hem men nu , här ute - så om ! 
du var min emil och jag var din ,ida  - du blev min syster
som jag aldrig haft och jag kunde bett om någon bättre 
ja du var min Astrid lindgren värld 
full av omsorg där på äldreomboendet
som målade upp en värld även om det bara var rollspel
madicken och abbe , ja det var jag och den där , grabben 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar