onsdag 24 februari 2021

Kunskaptörst




 Han har de vackraste ögonen som påminner om vågorna längst Vätterns strand 
Hur de glittrar och hans skratt är så smittande, hur hans  kändes som Vadstena strand
Ditt hjärta är stort som Omberg,  trösande med omtanke och samvete och jag har drunknat 
i din kloka hjärna för alla vet väl att du är på äldreboende, stjärnan!
hipster killen med knut , ger av Ibizar typ och du vet hur den där jag gillar 
kan inte fatta att han tagit av mig mina kläder , rört mina läppar 
det enda som är jag vet är att jag föll från min rullstol men jag gillar att du hade någolunda , kondroll 
hur jag åkte genom korridoren som värsta fartdåren och hur du så snabbt ersätte min idol 
jag antog att jag riktigt fall , rakr i ett vattenfall som snurr i en skrattanfall 
du  är gräddfilen , chockladen på  Chloetta och mina ögon kan inte riktig äta sig mig , mätta 
jag vet du sett min fil , och vad jag lever med
ärliigt tallat det skiter jag i för det är lättar så för nu du vet varför jag alltid är gul och blå 
hatar tanken att lämna hemnet som blivit mitt men jag vet du kommer göra det en dag med 
och gilliar tanken att jag är den som säger adjö , först 
vet inte om jag kommer tillbaks för hela situationen är ju liksom , störd 
förstörd speciallt om man ´ska bli kär i någon med kunskapstörst 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar