måndag 22 februari 2021

Trädgårdsförening

 du står där vid trädgårdsförening 
om den inte finns kvar 
av all förening 
ditt ljusa hår har blivit grått 
jag är i rullstollsburen , det har du förstått 
han har typ fyllt 73 , jag är nåt år under 
du kör mig genom blommor och jag tycker det här är ett under
berättar om ditt liv , hur det gått , 2 barn och barnbarn jag förstått 
det visste jag när jag börja skriva om honom , hans karaktär är perfekt 
det finns ingen defekt , precis´som magi - jag fann honom igen 
i den där gentlemannen i trädgårdsföreningen som jag minns någonstans i äldrevårdsorgen
ja du är han som skötte allt så snyggt , alla från akutvården till sjukhusvården
jag hör knappt vad du säger , men jag vet vad jag tycker 
ja du är mina sju blommor under kudden , varje årstid 
och du är den som hjälper mig komma till precis som sömnen
du är någon som är skapad ur poesin , gjord av fantasin
inte riktig men dock du är så jävla ... viktig 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar