onsdag 24 februari 2021

Skoltiden



 Han har de vackraste ögonen som påminner om vågorna längst Vätterns strand 
Hur de glittrar och hans skratt är så smittande, hur hans  kändes som Vadstena strand
Ditt hjärta är stort som Omberg,  trösande med omtanke och samvete och jag har drunknat 
i din kloka hjärna för alla vet väl att du är på äldreboende, stjärnan!
hipster killen med knut , ger av Ibizar typ och du vet hur den där jag gillar 
kan inte fatta att han tagit av mig mina kläder , rört mina läppar  mi,
det enda som är jag vet är att jag föll från min rullstol men jag gillar att du hade någolunda , kondroll 
hur jag åkte genom korridoren som värsta fartdåren och hur du så snabbt ersätte min idol 
jag antog att jag riktigt fall , rakr i ett vattenfall som snurr i en skrattanfall 
du  är gräddfilen , chockladen på  Chloetta och mina ögon kan inte riktig äta sig mig , mätta 
hur skulle jag någonsin  kunna mättta mig den där Elin , hon är ju typ den finaste tösen jag känner 
och jag fattar inte hur vi vart vänner , jag som snubblar över allt och in i människor - det är typ pinsamt 
men hon bryr som var känner på riktigt , and thats like a big deal ! jag minjns allt vara ganska surreal 
men också jävla chill , bara hänga där i hörnet och lyssna på musik och skriva min lyrik - ps visste du att jag aldrig vissat en dikt förrut till en kille , förutom den där Wille men han tog dem fel och vår vänskap gick till vetenskap under en tid , nu är härvid en ljusare framtid ( i alla f fall , det är jag får bestämma ) känn ingen sorg för mig , Göteborg för jag känner med mer hemma med hemma med killen i  hörnet , ja hela situation är störd men jag föll för din ...omsorg omvårdnad sympati och empati , den var liksom felfri ....
hur du rätta mina stavfel när gick kursivt - ärligt talat - där är inget som är så , attraktivt 
än man med passion för vad han gör , och det är så du kom att vart min vän 
som jag umgåtts sedan ungomsdagar och begått allt förmånga brått och synder 
med och när det viner på Omberg topp och jag har vuxit upp , och dricker min Kaffekopp
tänker jag tillbaks till dig och din kropp som jag bara kunde ha ätat upp 
tack vare mamma kom med så många isglassar förra året , cola smak only
för att få stället kännas mer mitt , men du sudda bort det när du satte på läpplansen
fick mig tappa balansen och falla rakt i dina armar , och du håvade in mig så snyggt nn
perfekt som än jävla Rhen , skakig balans som en balans som i rendjur i fälten 
som en hejarklacksledare på toppen , på Stortoppen - men faller hjälplöst
i dina armar och hur du mig , charmar . Nog att hålla mig på benena , cool att inte rensa dem
där på fältet .  kände mig lite som en , fisk du hovat in - och undrar nu om jag kommer se dig  någonsin 
Jag kom från Charlottenborg  Motala var aldrig mitt hem -  jag typ fann det i Brighton och jag hade Teg schola men älska min uppväkt på Luleå medieskola . Där fann jag mitt hem , min vän och skolkamrat 

var inte riktigt kär i Helliden och hatade Gotland för jag saknade , England 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar