tisdag 23 februari 2021

är det ok om jag kallar dig min nästan , pojkvän ?


du rörde mina läppar 
och även om andra killar
 har fått mitt hjärta klappa
smekte det från höger  till vänster
så var hänga med dig var typ som semester 
hur jag föll ur min rullstollen och tappa kontrollen
du plocka upp mig som nannyn , gav mig teddybjörnen
och morfars filt när det var allt för kallt 
ja jag gillar hur dina ögon fräter som mina brustabletter
och kan vi låsas att du är min , bara en sekund ? 
jag älskar att hänga där . hur du plocka fram mina piller
som jag visste jag skulle spy upp men du torka min kropp 
långsamt , 
ja , jag kommer ihåg hur intimt och fint det vart på äldrevårdstället
när jag just kravlat upp från helvet och föll  i sänghimmeln
hur du var så fin mot mig , ingen är det 
och är det jag kallar dig min nästan , pojkvän ? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar