lördag 20 februari 2021

De bästa människorna jag mött

 

han har de vackraste ögonen som påminner om vågorna längst vättärns strand
hur de glittrar och hans skratt är så smittande , hur hans kram kändes som Vadstena strand
ditt hjärta är stort som omberg  ,  trösande med omtanke och samvete och jag har drunknat 
i  din kloka hjärna för alla vet väl att du är på äldreboende , stjärnan !
jag var så fascinerad av din kunskap , hela din hjärna är Linköping Uniververset det är ingen hemlighet
hut du löser diagnoser så som jag skriver mina rader , och din röst är lyrisk , musikalisk - helt genialisk 
och jag gillar hur vi klaffade där vid äldreboendet , hur  jag föll från rullstolen i famnen , som kände så ratt
jag vet att jag är hopplös på allt förutom skriva diker det gör jag tills jag blir typ , medvetslös 
och jag kände mig som en katt bland bland hermeliner , hade glömt bort hur det var att vara med människor Sussan , Emmy , Moa och Elin , för leva med en sjukdom som min är ganska isolerande och därför dör jag för 
människor som Jesse , Anki och Gabrielle som tar hand om mig så fint men mestadels  för Christian , för han är fancy like dior 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar