söndag 21 februari 2021

Linköping


Han har de vackraste ögonen som påminner om vågorna längst Vätterns strand
Hur de glittrar och hans skratt är så smittande, hur hans kram kändes som Vadstena strand
Ditt hjärta är stort som Omberg,  trösande med omtanke och samvete och jag har drunknat 
i din kloka hjärna för alla vet väl att du är på äldreboende, stjärnan!
Jag var så fascinerad av din kunskap, hela din hjärna är Linköping Uniververset det är ingen hemlighet
Hur du löser diagnoser så som jag skriver mina rader, och din röst är lyrisk, musikalisk - helt genialisk 
exemplarisk och solidarisk. moral och honör, du vet jag har håller dig kär likt en karaktär o
fascinerad hur du vart så, dina föräldrar måste gjort något rätt för du är typ perfekt 
... Linköping  kille bättre än Wille , fick mig glömma England och börja drömma om en framtid 
trasig må vara men vad fan, din lampa lyser upp gatan och jag undrar vad du gör 
har en extra biljett till kongress och konsert , om jag sänder en till dig 
kan vi kalla det date , i mean that would be fucking, perfekt
jag är säkert på att du har fått många pussar vid Bergs slussar 
för du är Kung i den här stan , sedan du tog studenten där vid Domskyrkan
hur du tog del av försvaret och jag älskar att du är är mogen att ta ansvaret
när livet är mörkt och blåser kallt, du är den som håller mitt hjärta . varmt 
hur du är charmigt gammal modig och något  med gör det hjältemodig 
du kom som en musikal, kom med din omsorg och jag tycker du är bäst 
här i äldredomsorgen , för du har de rätta handtagen för att sköta omvården!
när allt lägger sig vi kan ta en promenad i Valla , från var jag bor till Gamla stans Lanthandel 
du kan visa mig runt i den här stan , även om jag är världsvan är jag now way , det här min hemmaplan
eller så går vi vidare i världen , vart den än tar vägen ... 
Du är typ konfettin i  Chloetta och du gör typ mina ögon , mätta , polkagrisen - och har du inte hört när det kommer till kärlek är jag en gottegris och så jävla novis , men inte när det kommer till mina ... poems ?
har skrivit kanske för mycket men varje gång nån rör mig jag blir typ lyrisk när någon rör mig ,fysik 
vet att det inte är mycket logisk och jag skulle gå till en terapi . men faktum är jag varken tid eller vill 
att gå till Dr Phil , stora stan som känns mer som en socken , en landsbyggd som aldrig vänder ryggen
med alla bråten bland rigsbyggen och bostadsbyggen , hur du ser ut karaktär från Astrid Lingrens Värld 
ögon som den där Emil men du är min Birk för   fan du är,sagorik 
Dom säger att Varamon är Sveriges motsvarande till Copacabana men jag håller inte med 
för du är så mycket mer än gyllende stränder, du har omtänksamma händer och jag kommer ihåg du sprang
Vätternloppet med min rullstolen, genom korridorren tillback och fram genom Österskaplaplandskapet 
hur du mixade medicener som värsta barternern och jag vet att jag inte är den bästa på att skapa vänner 
men med dig kändes det som jag var din Ida , och du var min Emil . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar