lördag 27 februari 2021

diagnoser och statestik

0


 Han har de vackraste ögonen som påminner om vågorna längst Vätterns strand 
Hur de glittrar och hans skratt är så smittande, hur hans  kändes som Vadstena strand
Ditt hjärta är stort som Omberg,  trösande med omtanke och samvete och jag har drunknat 
i din kloka hjärna för alla vet väl att du är på äldreboende, stjärnan!
du fick mig dansa i äldrevårdshemmet mitt under koman 
vakna från insomnian 
ja , han kuffade mig iätt rikting , tog liviet med an nicknig 
föll och krashlande i hans famn , tönkte vilken tur att inte blev sur
men jag visste det vid första anneblick , att du skulle bli , nästa chapter 
du hade rösten med samvet 
och viskade manuskriptet 
ett hjärta som är som  bomull och em hjärna går gå hörvarv
ja , fattar att du är en snubbe som som när du läser mina protokoller
men ärligt talat är det lätare om du hållar bakhåll 
för ärligt talat , hela mitt liv är typ  fullt av diagnoser or statistik 
det är där var jag lärde min matematik , inte skolan 
det enda stället är typ jag jag levt är på bloggen 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar