fredag 19 februari 2021

kärlek i karantän

  dina ögon påminner mig om vättern strand 
din famn är som vadstenas strand
men gamla stan är var jag fann en kram
det är bara några minuter till ditt arbete
och jag kan smeker dig med gott samvete
jag gillar hur jag föll i din famn 
och hur du håller mitt hjärta varm
i ett hem fullt av sjukdom 
det var kul med ungdom
...känslor  , och jag hatar dig för att du får mig visa dem
men älskar att du får mig och vissa dem 
på ett sådant kreativt sätt vilket jag finner , attrakiv
och jag hatar sättet jag föll in men älskar hur jag trillade ditt 
fullt ös och medvetsös men jag fattar inte att det var , kärlek 
ja , mitt i denna karantän är det härligt att ha en vän 
någon som kan känna sig trygg med när livet utanför 
... bara förstör 
hur du var min trygga hamn när allt i mitt liv var kaos 
och om det här var Bachlor , skulle du få en ros 
för du är sådan jävla sötnos men strunt i det för alla vet 
det är hjärnan är stjärnan - det är ingen stor hemlighet
jag älskar hur din röst var len som bomull och samvett
hur du får mig och hur du för mig att rysa av bara tanken
hur du gungade mig i famnen , där i karantän 
allt påminde mig om en hollywood film , en bra en 
hur jag föll ur rullstolen rakt i dig och du gjorde en poet av mig 
men helvetet gjorde mig ganska bra , en 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar