måndag 22 februari 2021

LULEÅ

 Jag gillar norrskenet på vintern 
hur det målar upp himlen 
som där Matisse men med en twist 
hur vi åker under himmelriket 
igenom snödungorna hund 
de där Huskies, som ylla som vargen 
om vintern och jag är glad att jag är omgiven
av dig , känna din kroppa tätt ikropp min 
hur vi satt där vid vid grillen vid Ormberget 
och hur våra ögon möttes och hur du hjälpte till mig 
jag minns hur jag såg dig i Malmberget 
att vi utvecklade ett tycke och jag vet att jag föll dig 
men visste inte om jag hade ditt , tycke ! 
från vi hade vårt största bråk på ett isklätt stråk 
till det att vi var på Aronsbadet och hur vi åkte till Pite Havsbad
någonstans glömde vi bort vart vi var arg på och snart jag vart din lilla eskimå 
och hur vi åkte och åt Max skrovmål - ja , jag kommer ihåg det vart vi två 
mot världen , hur vi bestämde oss att bli ett och hur vi åkte till skärdgården 
om sommarloven 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar