lördag 27 februari 2021

Ellen Keys strand



 

Han har de vackraste ögonen som påminner om vågorna längst Vätterns strand 
Hur de glittrar och hans skratt är så smittande, hur hans  kändes som Vadstena strand
Ditt hjärta är stort som Omberg,  trösande med omtanke och samvete och jag har drunknat 
i din kloka hjärna för alla vet väl att du är på äldreboende, stjärnan!
hipster killen med knut , ger av Ibiza typ och du vet hur den där jag gillar 
kan inte fatta att han tagit av mig mina kläder , rört mina läppar  

tagit av mina kläder 
har aldrig känt mig så säker i dina händer 
hur du hanterade mig som en bartern 
när du mixade medicinen 
ja 
kommer ihåg anföll dig med att falla från fallade dig 
genom att föll från rullstollen men jag gillar att du någorluda hade , kontrollen
hur jag åkte genom korridoren som värsta fartdåren och hur du så snabbt ersätte min idol '
och jag vet att jag sätter dig på  en pedestal,  för att du förtjänar det , det är ingen hemlinghet 
hur alla i staden vet för det är inte så att jag är typ , diskret , jag du är Vadstena Slott , som jag typ kan äta upp , du var kullerstenarnar som höll mig på benarna , ramla fram och bak och fan vad jag avskyde att du torka min bak men sen kom jag fram till att det var ditt jobb så varför varför en snobb , här bland äldrevården , jag kommer ihåg håg du tvåla in mig me tvålen , blev min stylist och makeup artist 
och jag måste med ge du fick mig , le hur det var oss mot världen , välfärlden 
ja , gillar hur hur du får mig att klättra upp för Omberg 
hur ditt  hjärta är fullt av symaty och empathy
fullt me omsorg och omvård
hur du förstår min , epilepi 
ja det är ganska sagolikt 
typ magnifikt
hur du vart kungen av Vastena Slott 
som tvätta mina mina kropp
hur du höll mina lemmar
allt från ben till armar 
i din tillsyn , kände mig som prinssessan
på ärten ....hur du gled in som travolta 
och hur mitt hjärta börja , volta 
jag kommer ihåg hur jag gjorde en plan 
för att rymma du fick mig falla 
fan 
så jag gjorde det här mitt drömställe 
mitt hjärta vart ditt gömställe 
du var som ett spa fan var det var bra 
hänga vid Ellen Keys strand 
...  då du gav mig en hjälpande hand 
på fötter , efter hundra år och ett 
och det hela var som att var i ett 
Naturreservat , hur du fick allt 
på äldreboendet 
gick lätt som en plätt 
självklart , jag föll för dig typ , pladaskt
för sättet du hanterar mig är så magisk 
du får mig älska vart jag kommer ifrån
för du är ortens son , så fin själ 
att den speglas i vätterns strand 
och jag älskar när du håller min hand
hur du har sätt mitt hjärta i brand 
när jag trodde jag hade , dött
hur  du förvandlada mitt liv från trån tradegi
till ett sagoland när du tog min hand 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar