torsdag 10 juni 2021

min favis


hade inget hår , du hade långt hår 
änglahår - ville röra det men barriären
gör att man inte kan och jag vet det är fel 
att falla för caretaker 
men när du ser ut så där och tar hand om mig som sammet
vet du att dina ord låter för mig som bomull  , velvet 
du har så vacker själ , vet du det ens själv ?
jag tycker du känns lite ledsen 
saknar du någon , kanske det är därför du köpte katten 
du har världens finast hår , klipp dig aldrig 
men jag har sett bilder när du var nyrakad 
och du ser bra ut där också 
jag vet dina föräldrar måste vara de bästa
för de tick then bästa killen med hjärtat på rätt stället
och det är så viktigt när man arbetar på sjukhuset 
har typ träffat många läkare men ingen riktigt vet
hur man ska bete sig mot en sjuk patient 
och därför är du min favorit 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar