torsdag 22 april 2021

åskmolnet och orosmolnet

 

 vimlar fram i himlen
drack för mycket 
fall för grupptrycket 
lova att aldrig ta en alkohol 
läkarsprit har aldrig smakat så gött
rosenrött och sockersött 
du kanske är den bästa person jag möt
jag kommer så väl ihåg jag föll från himmelen
fick svindeln  men du fånga mig och lade ner mig i sängen
ja , jag kommer ihåg hur jag vimlade , ramlade ur rullstolen
det kändes nästan som vara på festival  hänga på garnisonen 
ja du är min sol runt hörnet , kom som åskmolnet , föll för oros molnet 
var rädd för de senila , hatade de höga rösterna  från allmäns rummet
du var hade den perfekta serkvensen ,och jag gillar stunder med dig 
de var magiska ( platoniska ) svårt att säga vad det var eller om det är något kvar `?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar